Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מדוע הקביעה של תאלס ״הכל מים״ מסמנת את המעבר ממיתוס ללוגוס?

1
done
by
מיין לפי

״המיתוס רואה את הפרטי בפרטיותו״ (ארנסט קאסירר) – על פי הנלמד בקורס, מה מבין התופעות הבאות משקפות את החשיבה המיתית כמי שרואה את הפרטי בפרטיותו?

1
done
by
מיין לפי

3. קראו את הטקסט הבא (מתוך הספר ״הפילוסופים הקדם-סוקראטיים מאת ש. שקולניקוב, פרק 2): ״הסיבתיות המדעית יש בה יסוד של אנאליזה: אין דבר A בתור שכזה פועל כולו על דבר B, אלא אספקט [כללי] מסויים a שב-A פועל על אספקט [כללי] מסויים b שב- B. כך, ניוטון איננו מסתכל על הארץ המושכת אליה תפוח, אלא על מסה מסוימת המושכת מסה אחרת [=קשר בין שני מופעים מסויימים של אותו אספקט כללי] אך זו הבחנה מושגית בדבר הנתון, המבודדת בו אספקטים שאינם נתונים בעין, וזאת אין המיתוס עושה. במיתוס, A גורם ישירות ל-B, ללא תיווך וללא אנאליזה״ על פי הנלמד בקורס, בהעדר יכולת אנליטית של החשיבה המיתית להבחין באספקטים כלליים של הדברים ולהציע באמצעותם קשרים, איך נאפיין את הקישוריות בין הדברים אשר כן מציעה החשיבה המיתית?

1
done
by
מיין לפי

4. מהו מובנו של המונח היווני ״לוגוס״ שאחריו מחפשים ההוגים היווניים מהקדם סוקרטיים ואילך?

1
done
by
מיין לפי

5. מה מבקשת לומר הקביעה של פרמנידס ״אחד להכרה ולהוויה״?

1
done
by
מיין לפי

6. מה מבקש להוכיח פרדוקס אכילס והצב?

1
done
by
מיין לפי

7. איזו השקפה איננה אחת מההשקפות הקדם סוקרטיות?

1
done
by
מיין לפי

8. אלו זרמים/הוגים קדם סוקרטיים מציגים שתי רגישויות אונטולוגיות מנוגדות באשר להיבט המקרו של הדברים מול היבט המיקרו שלהם?

1
done
by
מיין לפי

9. אלו זרמים/הוגים קדם סוקרטיים מציגים באופן הברור ביותר שתי רגישויות אונטולוגיות מנוגדות באשר להיבט הסטאטי של היש (ביסודו) מול ההיבט הדינאמי שלו?

1
done
by
מיין לפי

10. על פי פרמנידס, בהינתן שהיש ישנו והאין איננו, מה לא קיים במציאות?

1
done
by
מיין לפי