חברה המשווקת השקיה בטפטוף עומדת לפני הליך פיתוח אסטרטגי. לשם כך על החברה לאסוף מידע רב.בין השאר על החברה לאסוף מידע על פוטנציאל שוק ההשקיה בטפטוף בארץ . חוקרי השוק של הפירמה שוקלים האם להסתמך על מידע משני או ראשוני.החיסרון העיקרי של מידע ראשוני הוא
"עדן טבע מרקט", רשת קמעונאית בתחום המזון, מתמחה במזון בריא. נניח כי מנהלים הרשת הבחינו כי קמעונאי אחר "רמי לוי", המתמחה במחירים נמוכים, הוריד מחירים באופן משמעותי על מוצרי הירקות. החברה שוקלת מה עליה לעשות בטווח הקצר. מה מהבאים כדאי לה לעשות?
International - חברות מייצאות ומייבאות. לא מושקעות מחוץ למדינתן .
Multinational - מושקעות גם מחוץ למדינתן, משקיעות באימוץ המוצר שלהן בכל שוק מקומי - שיווק המוצר בהתאם לשוק .
Global - מושקעות ונוכחות במגוון ארצות. המוצר משווק בצורה זהה בכל השווקים
ראש מועצה מכהן ביקש לערוך סקר שוק. שיסייע לו להחליט האם להתמודד בבחירות הבאות לראשות המועצה.לשם כך ביקש ראש המועצה לקבל מידע לגבי שביעות רצון התושבים משרותו כראש מועצה , ולגבי עמדתם בנוגע אליו באופן אישי . איזה סוג מחקר מתאים ביותר במקרה זה?
מנהל שיווק של חברת אופנה ייחודית להיפסטרים (טרנד שמאופיין בלבוש ומראה מסוים), החליט למקד את מאמצי השיווק בצעירים היפסטרים פופולריים שיש להם עוקבים רבים ברשתות החברתיות.
במה הוא מתמקד באפיון קהל היעד שלו?
חברת קוסמטיקה השיקה קמפיין גדול על חדשנות של מוצריה והיתרון שלהם על פני המתחרה. במחקר שהיא ערכה לאחר הפרסום, התברר שצרכנים שהם לקוחות החברה המתחרה זכרו את הקמפיין אבל לא קלטו את המסר, ונשארו עדיין בעמדה שהחברה המתחרה היא הטובה ביותר.
לסוג כזה של גורם פסיכולוגי קוראים:
Maor Ashkenazi2 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
קשב בררני - הם בכלל לא שמים לב לפרסומת שהתנגנה. חצי שנייה אחרי שהיא נגמרה הם כבר שכחו ממנה. להם כן זכרו את הקמפיין אז זה לא זה.
סילוף בררני - הם זוכרים דברים לא נכונים. כלומר מפרשים את המידע בצורה לא נכונה שתומכת במה שהם אוהבים. זה לא זה כי הם בכלל לא קלטו שום מסר.
זכירה בררנית - הם זוכרים דברים טובים רק על מי שהם אוהבים וישכחו דברים טובים על מוצרים אחרים. לכן זה מתקשר לפה, הם לא זוכרים את המסר הטוב שהמוצר דיבר עליו
חברה שעשתה מחקר לבדיקת אפקטיביות הקמפיין שהשיקה, בדקה במחקר האם אנשים יודעים לומר מה היה המסר בקמפיין. לבדיקה כזו קוראים:
מנהל שיווק ערך מחקר פוטנציאל שוק בקרב המגזר החרדי והמגזר הרוסי וקיבל נתונים לפיהם במגזר הרוסי אין פוטנציאל למוצר ובמגזר החרדי קיים פוטנציאל גבוה של רבע מיליון משתמשים במוצר. לסוג זה של בדיקה קוראים: