תרומה = מוצרים לא נדרשים Unsought products: מוצרים חדשים / שהצרכנים לא מעוניינים לחשוב עליהם –
ולכן מצריכים פרסום רב ומכירה אישית במטרה לשכנע את הצרכנים. דוגמאות: ביטוח חיים, חלקות
קבר, תרומות דם.
חברת אל-על השיקה את חברת UP, כחברת low-cost המציעה טיסות זולות משמעותית מטיסותיה הרגילות של אל-על. המטרה הייתה להתחרות מול חברות התעופה הזרות שמציפות את השוק במחירים נמוכים במיוחד. מבחינת אל-על מדובר באסטרטגיה של:
חברת University for the People מציעה לאנשים בכל העולם לימודים אקדמאיים דרך האינטרנט בפחות מ-100$ לקורס.
כל אחד מכל מקום יכול ללמוד, וקהל היעד - בעיקר סטודנטים ממדינות עולם שלישי. השאיפה היא לתת תואר אקדמאי לכל אדם שרוצה בכך, בעיקר לאוכלוסיות חלשות. המונח הנכון ביותר לגישה זו הוא:
לחברת תרופות יש בעיה - התרופה החדשה שפיתחה לא משפיעה מספיק על הפציינטים. לחברה יש השערה מבוססת על הסיבה לבעיה - לדעתה הבעיה היא באופן השימוש של הפציינטים ולא בתרופה. מנהל אחד בחברה חושב שהסיבה אחרת: שמדובר במינון של אחד הרכיבים.
החברה רוצה לבדוק את הנושא במחקר, המחקר המתאים ביותר יהיה:
אני חשבתי בכלל שיש ביקוש חבוי = שיווק מפתח
כי לא אמרו אין ביקוש אלא התפיסה היא שזה לא נחוץ
Javi Dorfsman0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 15
שלחתי שאלה לגלית.. נראה אם היא תענה עד מחר ב8:59 :)
Ram Binyamin1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
שיווק המרתי מתייחס למצב ביקוש שלילי, והמטרה השיווקית בו היא שינוי עמדות משלילי לחיובי, לדוגמא כאשר רוב השוק לא אוהב את המוצר כמו חיסונים טיפולי שיניים וכו. :) (בדוק)
Shani Ben0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
למי שלמד עם תומר... מה אתם אומרים?
ממה שאני יודעת המרתי זה לשנות תפיסות (כמו מכוניות ירוקות - מעבר מבנזין לתפיסה ירוקה), ושיווק מעורר זה במטרה לייצר ביקושים
Matan Kazary0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
עושה רושם שזה ביקוש מעורר
Ilana Richter0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
גם די בטוחה שהתשובה צריכה להיות מעורר
Dor Bicycle0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
מעורר=מצב בו רוב השוק לא מכיר את המוצר או שלא מצליח לקשר בין המוצר לבין הצורך שממלא
המרתי=מצב בו רוב השוק לא אוהב את המוצר ומוכן לשלם "מחיר" כדי להימנע ממנו
ו"לא נדרשים" כמו ביטוח חיים, חלקות קבר, יותר מתאים תכלס להמרתי יותר...
Slava Shubin0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
למה לא מחדש: מצב בו אין צמיחה לביקוש, או שהוא קטן?
חברת "עלית" רוצה לצאת במהלך אסטרטגי של הכנסת ליין העוגות הקיים שלה למגזר החרדי על מנת לצמוח. למהלך אסטרטגי כזה קוראים:
חברת הטיסות אל-על מפעילה מספר ערוצי מכירה - ישירות ללקוחות דרך האתר, דרך סוכני נסיעות עצמאים, דרך אתרים כמו הדקה ה-90 ואנשי מכירות לשוק המוסדי. לסוג כזה של מערכת שיווק קוראים:
חברה ערכה מסע פרסום בשיתוף שחקן מפורסם לרשת החנויות שלה אך המסע לא השיג את התוצאות הרצויות. החברה בדקה וראתה שאנשים היו מודעים לפרסומת וקלטו את המסר, אך לא התחברו לשחקן בפרסומת וחשו כלפיו רתיעה. לבדיקה כזו קוראים:
חברת קוסמטיקה אשר מעוניינת לפנות לנשים מעל גיל 50, תושבות ערים גדולות באירופה, נשות קריירה, בסטטוס גבוה, שעוסקות בספורט ומתנדבות בזמנן הפנוי, מעוניינת לעשות סגמנטציה של פלח השוק המתאים לה. לצורך כ הגמנטציה המתאימה היא: