הבעלים של חברת "בטר פלייס" הגיעו למסקנה שאין טעם להמשיך להשקיע במיזם המכונית החשמלית, היות והצמיחה מאוד איטית ונתח השוק של החברה קטן. לאבחנה כזו בניתוח אסטרטגי לפי "מטריצת בוסטון":
מנהל שיווק השיק מוצר חדש לשוק תחרותי, והיה צריך לתמחר אותו.
הוא חישב ומצא שעל מנת להגיע ליעדים שלו הוא צריך לתמחר את המוצר ב-10$ ללקוח. לשיטה זו של המחרה קוראים:
המותג הרלי דוידסון, המשווק אופנועי שטח כבדים, מדגיש בפרסומות שלו את החופש, החירות המחשבתית, החיבור לטבע. זהו מותג שפונה לצרכניו בעיקר על סמך המאפיינים:
בחודשים האחרונים יצאה חברת רשתות המזון "מגה" בפרסומות למותג שלה YOU - שהחליף את "מגה", על מנת לשנות את הדעה השלילית שיש לצרכנים כלפני המותג מבחינת מחירים ושירות. לסוג כזה של מהלך שיווקי קוראים:
חברת "קודאק" הייתה חברת צילום משגשגת, שנכשלה במענה לצרכי הלקוחות המשתנים למרות שהשקיעה הרבה בחדשנות ובפיתוח מוצריה - בעיקר מצלמות פילמים. לבעיה שלה קוראים בשיווק:
הנהלתה של אוניברסיטה ידועה במרכז הארץ קיבלה תלונות רבות של סטודנטים הטוענים כי אנשי המנהלה אינם אדיבים ואינם קשובים לצרכיהם. איזה מהמונחים הבאים מתייחס לפעילות שיווק שניתן לעשות על מנת לצמצם את תלונות הסטודנטים ולהגדילה את שביעות רצונם