Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

צפייה בפריט והבנה האם אני מכירה אותו או לא זה מבחן ______ ומענה על שאלה פתוחה זה מבחן ______

1
sentiment_very_satisfied
היכר - צפייה בפריט והבנה האם אני מכירה אותו או לא. מבחן אמריקאי הוא מצב לא טבעי בחיים, אך הבחנה בין כן\לא היא דבר שקורה הרבה. - הגעה למקום והבנה האם אני מכירה אותו או לא. - הליכה בסופר- עוברת בין מוצרים ומנסה להיזכר האם הם היו ברשימה. - זיהוי פושעים במסדר זיהוי במשטרה. אחזור - שאלות פתוחות, מבקשים מאיתנו לשלוף את המידע באופן אקטיבי, לחפש אותו בראש שלנו ולשלוף אותו. בתור בני אדם אנו תמיד שולפים מידע מהזיכרון.
by
מיין לפי

המטלה הדורשת לזכור כמה שיותר פריטים בסדר הנכון היא מטלת:

1
done
- הנסיין מונה פריט כלשהו בשלב 2, ועל הנבדק לומר מה היה הפריט שהיה לפניו או אחריו. • Serial Recall – מטלה המבקשת גם לזכור כמה שיותר פריטים וגם בסדר הנכון (בדומה לאופן בו אנו שולפים סיפור/נרטיב). • Paired-associates Recall - לזכור צמדים של פריטים (מדמה את היכולת שליפה של פרצוף-שם למשל). • Free Recall of Auto bio info – מטלה מסוג של Free Recall אך שהמידע הינו אוטוביוגרפי או נרטיבי.
by
מיין לפי

באיזה מטלה בשלב הלמידה לומדים צמדים של מילים ובשלב הבחינה צריך לנסות להיזכר בצמד שלה? ואיזה ממצא מעניין התגלה?

1
done
קיימת מטלה נוספת בסגנון הזה: (paired associations or cued recall) במטלה הזו בשלב הלמידה לומדים צמדים של מילים. בשלב הבחינה יש מספר אפשרויות, למשל נותנים מילה וצריך לנסות להיזכר בצמד שלה. אנשים זוכרים את הצמדים ללא תלות בסדר שלהם, על אף שהם זוכרים מה הייתה המילה הראשונה ומה השנייה. • Probed recall- הנסיין מונה פריט כלשהו בשלב 2, ועל הנבדק לומר מה היה הפריט שהיה לפניו או אחריו.
by
מיין לפי
by Gali Brnds Brandes
Gali Brnds Brandes 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
הניסוח קצת מבלבל.. אני חושבת שעדיף לכתוב לא על אף אלא כי
by

איזו מטלה נחשבת למטלת זיכרון פאסיבית?

1
sentiment_very_satisfied
שאילת הנבדקים באופן עקיף ולא ישיר. מגלים פעמים רבות כי המידע כן נמצא אך ישנה בעיה בשליפה. כאשר ההבדל המרכזי בין מטלות עקיפות לישירות הוא, שמטלות זיכרון עקיפות הן דומות יותר לאופן שבו אנשים מקבלים מידע ביומיום. 1) דוגמא בולטת לכך היא מטלת פריימינג. אפשר לבדוק את הזיכרון של הנבדקים באופן זה שנותנים להם את רשימת המילים בהקשר אחר, לא נאמר להם כי בוחנים את הזיכרון שלהם. 2) Lexical decision- הנבדקים מקבלים מילים זרות או הברות תפל והם צריכים להחליט האם זו מילה אמיתית או לא. 3) Perceptual identification- הנבדקים מקבלים גרסה "גרועה" של מילה או תמונה והנבדק צריך לזהות אותה.
by
מיין לפי
by Ori Kassiff
Ori Kassiff 7 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 180
לפי ההסבר שנתת, שהוא אחלה- התשובה צריכה להיות 3-5.
by
by Roi Singer
Roi Singer 3 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 45
נראה שפריימינג לא יכול להיות אקטיבי
by

כדי לזכור הכי טוב צריך

1
done
ידוע שחזרות על החומר הנלמד משפרות את הביצוע במטלות זיכרון. אבל, עם הזמן הבינו שלא מספיק רק לחזור על המילה, ושגם הכוונה היא חשובה (Thorndike, 1932). בהמשך הבינו שכוונה היא אינה הפקטור החשוב ביותר (Craik & Lockhart, 1972) אלא הדבר החשוב ביותר הוא עומק העיבוד (Hyde and Jenkins, 1973).
by
מיין לפי
by Lian Rabinowitz
Lian Rabinowitz 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 30
לדעתי זה 2+3, לא?
by
by עומר גבאי
עומר גבאי 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
מחזק
by
by מעין פרידלנדר
מעין פרידלנדר 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
מחזקת
by

ניסיון לזכור מילים בעזרת המצאת חרוזים זו רמת עיבוד..

1
done
1. למידה מבנית: למידת מילים באמצעות התמקדות במאפיינים התפיסתיים כמו הפונט או גודל האותיות. 2. למידה פונטית: התמקדות בצליל הנשמע של המילה. 3. למידה סמנטית: עיבוד תוך התמקדות באסוציאציות, התמקדות במשמעות המילים.
by
מיין לפי

למידת מילים באמצעות התמקדות בפונט וגודל האותיות זה עומק עיבוד..

1
done
1. למידה מבנית: למידת מילים באמצעות התמקדות במאפיינים התפיסתיים כמו הפונט או גודל האותיות. 2. למידה פונטית: התמקדות בצליל הנשמע של המילה. 3. למידה סמנטית: עיבוד תוך התמקדות באסוציאציות, התמקדות במשמעות המילים.
by
מיין לפי

מתי הזיכרון יהיה מוצלח יותר?

1
done
קרייג ולוקהארט השכילו רק על האופן בו אנו מקודדים את המידע, והרי מובן שאופן הקידוד הוא משמעותי לאופן בו נזכור את המידע. באותה העת, הבינו כי חשוב לדעת ולהבין מה קורה אחרי הקידוד הראשוני: איך אנחנו מקבצים פריטים ביחד, איך אנחנו מארגנים פריטי מידע בזיכרון. טליה מוסיפה שחשוב לדעת על הקשר שבין הקידוד לשליפה. כדי להצליח לשלוף מידע, חשוב לא רק האופן בו קודדנו אותו, אלא גם סוג רמזי השליפה בהם השתמשנו בכדי לשלוף את המידע. אם יש לנו רמזי שליפה תפיסתיים/ פונולוגיים, אז יהיה לנו טוב יותר אם קודדנו את המידע באופן מתאים.
by
מיין לפי

מדוע מתרחש אפקט הריווח?

1
done
אנחנו זוכרים טוב יותר כאשר החזרות שבין אותם פריטים הן מרווחות. הסיבה לכך היא שכשאנחנו לומדים את אותו המידע בצורה מרווחת הוא נלמד בהקשרים שונים וכך יש לנו יותר סיכוי לשלוף את המידע. הסבר נוסף הוא שבפעם השנייה שאנשים נחשפים למידע (אם לא עבר יותר מידי זמן), אז הם משקיעים פחות בלמידה.
by
מיין לפי

על פי אפקט הבחינה, בניסוי בו נתנו לאנשים ללמוד פסקה ובסוף הניסוי נתנו לנבדקים מבחן אחד סופי, איזה תנאי בניסוי יצליח הכי טוב?

1
done
אנחנו זוכרים טוב יותר כשהחשיפה החוזרת לחומר היא לא חשיפה נוספת של למידה, אלא חשיפה נוספת של מבחן.
by
מיין לפי