אינטליגנציה מלאכותית:
פרדוקס החדר הסיני (ג'ון סרל 1980)- נוצר בתגובה למבחן טיורינג ולגישה הגורסת:
"אם לא ניתן להבדיל בין מכונה לאדם, הרי המכונה היא אדם"
"המחשב אינו רק כלי לחקר המוח; יתרה מזאת; מחשב שתוכנת כראוי הוא למעשה מוח, במובן שניתן לומר על מחשבים שניתנה להם התכנה המתאימה שהם מבינים ויש להם מצבים קוגניטיביים נוספים."
הניסוי – אדם שאיננו דובר סינית יושב בחדר סגור עם ספר הוראות. הוא עונה על שאלות בסינית שמקבל בחריץ של הדלת, על סמך ההוראות הכתובות בספר.
הניסוי מדמה מכונת טיורינג, וממחיש שכמו שהאדם לא יודע סינית ולכן לא חושב אלא סתם מבצע הוראות, כך גם המכונה לא באמת "חושבת".
איזו גישה ביחס לאינטליגנציה מלאכותית מנסה פרדוקס החדר הסיני להפריך?
אינטליגנציה מלאכותית:
פרדוקס החדר הסיני (ג'ון סרל 1980)- נוצר בתגובה למבחן טיורינג ולגישה הגורסת:
"אם לא ניתן להבדיל בין מכונה לאדם, הרי המכונה היא אדם"
"המחשב אינו רק כלי לחקר המוח; יתרה מזאת; מחשב שתוכנת כראוי הוא למעשה מוח, במובן שניתן לומר על מחשבים שניתנה להם התכנה המתאימה שהם מבינים ויש להם מצבים קוגניטיביים נוספים."
הניסוי – אדם שאיננו דובר סינית יושב בחדר סגור עם ספר הוראות. הוא עונה על שאלות בסינית שמקבל בחריץ של הדלת, על סמך ההוראות הכתובות בספר.
הניסוי מדמה מכונת טיורינג, וממחיש שכמו שהאדם לא יודע סינית ולכן לא חושב אלא סתם מבצע הוראות, כך גם המכונה לא באמת "חושבת".
אינטליגנציה מלאכותית:
פרדוקס החדר הסיני (ג'ון סרל 1980)- נוצר בתגובה למבחן טיורינג ולגישה הגורסת:
"אם לא ניתן להבדיל בין מכונה לאדם, הרי המכונה היא אדם"
"המחשב אינו רק כלי לחקר המוח; יתרה מזאת; מחשב שתוכנת כראוי הוא למעשה מוח, במובן שניתן לומר על מחשבים שניתנה להם התכנה המתאימה שהם מבינים ויש להם מצבים קוגניטיביים נוספים."
הניסוי – אדם שאיננו דובר סינית יושב בחדר סגור עם ספר הוראות. הוא עונה על שאלות בסינית שמקבל בחריץ של הדלת, על סמך ההוראות הכתובות בספר.
הניסוי מדמה מכונת טיורינג, וממחיש שכמו שהאדם לא יודע סינית ולכן לא חושב אלא סתם מבצע הוראות, כך גם המכונה לא באמת "חושבת".
רלוונטיות של אינטלגנציה ופילוסופיה לחייכם כמפתחים:
פיתוח AI
סוגיות אתיות
נקודת הסינגולריות
מעבר ליכולות לבצע הוראות וללמוד ישנן סוגיות קשות מאוד עבור ה AI:
תודעה: היכולת להיות בעל מחשבה וחוויה סובייקטיבית
מודעות עצמית: היכולת להיות מודע למחשבה העצמית ולקיום העצמי כישות נפרדת
רגישות: היכולת לחוות חושים או רגשות באופן סובייקטיבי
תבונה: היכולת להיות חכם
מהי אחת הסוגיות הקשות ביותר עבור אינטליגנציה מלאכותית?
רלוונטיות של אינטלגנציה ופילוסופיה לחייכם כמפתחים:
פיתוח AI
סוגיות אתיות
נקודת הסינגולריות
מעבר ליכולות לבצע הוראות וללמוד ישנן סוגיות קשות מאוד עבור ה AI:
תודעה: היכולת להיות בעל מחשבה וחוויה סובייקטיבית
מודעות עצמית: היכולת להיות מודע למחשבה העצמית ולקיום העצמי כישות נפרדת
רגישות: היכולת לחוות חושים או רגשות באופן סובייקטיבי
תבונה: היכולת להיות חכם
"The Martians" was a term used to refer to a group of prominent Hungarian scientists who emigrated to the United States in the early half of the 20th century.
This group included people like John von Neumann, Paul Erdős, several Nobel laureates and George Pólya.
The name originated from a joke by Leo Szilárd – who supplied the perfect reply to the Fermi Paradox (high probability that aliens exist, so they should be here already): "They are among us, but they call themselves Hungarians."
George Polya suggested 4 important steps:
Understand the problem
Devise a plan
Carry out the plan
Review/extend
First principle: Understand the problem
Make sure you truly understand the problem, ask yourself:
What are you asked to find or show?
Can you restate the problem in your own words?
Can you think of a picture or a diagram that might help you understand the problem?
Is there enough information to enable you to find a solution?
Do you understand all the words used in stating the problem?
Do you need to ask a question to get the answer?
Shachar Adam0 נקודות ·
לפני 3 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 126
What are the properties of the problem?
What problem info is important and what is a distraction?
Do we notice anything interesting?
Shortcuts, similar known problems, hidden clues, etc.
How large is the solution space?
Small - solvable by brute force (i.e., check all possible solutions)?
Large – solvable by intelligent exhaustive search (with pruning heuristics)?
Infinite – no option to run over all possible solutions.
George Polya suggested 4 important steps:
Understand the problem
Devise a plan
Carry out the plan
Review/extend
Second principle: Devise a plan
There are many useful technics to solve different problems. Some of them are:
Logical reasoning
Pattern recognition
Reduction - transform the problem into a solved problem
Solve a simpler related problem
Reformulate the problem- adopt a different point of view
Intelligent guessing and testing
Work backward
Consider special cases
Organize the data
Divide and conquer
Make a visual representation
“Shake the box”