המאפייה "מאפה נאמן" בשכונה ד' בבאר שבע, ביצעה מחקר שוק והחליטה לצאת בקמפיין מיוחד וחילקה עשרות פליירים (מודעה מודפסת) בתיבות הדואר בשכונה בה המאפייה פועלת.
הבאת המודעה מעניקה הנחה של 10% ברכישת סופגניות בימי החג.
זוהי הטבה לתושבי השכונה בלבד.
לפיכך, "מאפה נאמן" ערכה פילוח שוק לפי בסיס של:
הצרכנים ממקמים את המוצר על מערכת צירים המייצגת את סגולותיו, ביחס למוצרים שאליו הוא שייך או למוצרים דומים של פירמות מתחרות או ביחס לצורכי שוק המטרה.
זוהי הגדרה של:
מוסד אקדמאי בדרום הארץ מבקש לפנות לפלח שוק של אנשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, המתקשים בפרנסתם, ולשווק להם השכלה גבוהה.
עפ"י היררכית הצרכים של מאסלו, אילו צרכים כדאי למכללה להדגיש במסר התקשורתי לאוכלוסייה זו?
צרכנים מבססים את הבנתם את העולם עפ"י המהירות והקלות שהם עולים בתודעתם.
לדוגמה, זוג צעיר לפני חתונה, חושש מעליית מחירים כי יש ריבוי חתונות ביחס לשנים קודמות.
זוהי דוגמה להטייה קוגניטיבית מסוג___________________.
קניתי מסטיק בטעם עמבה (טעם חדש, שהיה נשמע לי טעים ומבטיח).
להפתעתי התאכזבתי, הטעם נעלם מהר מאוד, ולא נהנתי מהמסטיק מעבר לדקת הלעיסה הראשונה.
במקרה הנ"ל, המשווק נכשל בתהליך קבלת ההחלטות בשלב ____________________.