על דף נייר מצוירת מטריצה 8x8. לבנת דומינו מכסה בדיוק 2 משבצות של המטריצה.
האם אפשר לכסות את כל המטריצה בלבנות דומינו (ללא בליטות והתנגשויות)?
נחתוך משבצת פינתית של המטריצה. האם עדיין אפשר?
נחתוך את הפינה השנייה על אותו האלכסון, האם עכשיו אפשר?
1- מציאת תבנית
2- טריק של זוגי / איזוגי
3- טריק של צביעה
True or False:
Visualizing problems using techniques like coloring can provide powerful insights into problem-solving.
על דף נייר מצוירת מטריצה 8x8. לבנת דומינו מכסה בדיוק 2 משבצות של המטריצה.
האם אפשר לכסות את כל המטריצה בלבנות דומינו (ללא בליטות והתנגשויות)?
נחתוך משבצת פינתית של המטריצה. האם עדיין אפשר?
נחתוך את הפינה השנייה על אותו האלכסון, האם עכשיו אפשר?
1- מציאת תבנית
2- טריק של זוגי / איזוגי
3- טריק של צביעה
What technique can be used to simplify the problem of determining how many scientists speak all three languages?
מתוך 100 מדענים בכנס מתמטי ישנם:
90 דוברי אנגלית
80 דוברי גרמנית
70 דוברי רוסית.
כמה משתתפים לכל הפחות מדברים בכל 3 השפות?
תחילה נחלק את המדענים על פי צבעים
דיאגרמת וון. כמה מדענים מינימום צריכים להיות במרכז? האם אפשר לפשט את הבעיה? כולם הם כפולות של 10. האם אפשר לצמצם? – נראה שכן, ננסה, אך נוודא בסוף.
המטרה שלנו לסדר את הכדורים בעיגולים בצורה חוקית. נסתכל על הבעיה מזווית אחרת – כמה אנשים לא מדברים בכל שפה?
ז"א כמה אנשים מחוץ לכל עיגול צריכים להיות?
נתחיל מהקל- איפה אפשר למקם את היחיד שלא בכחול? אין הרבה אפשרויות, ננסה אחת מהן.
אז כל האחרים צריכים להיות בתוך הכחול.
בגלל בחירתנו, לשחור נשאר רק עוד 1 שיכול להיות מחוצה לו.
נניח שהוא דובר רק אנגלית.
How does the Venn diagram help in solving this languages problem?
מתוך 100 מדענים בכנס מתמטי ישנם:
90 דוברי אנגלית
80 דוברי גרמנית
70 דוברי רוסית.
כמה משתתפים לכל הפחות מדברים בכל 3 השפות?
תחילה נחלק את המדענים על פי צבעים
דיאגרמת וון. כמה מדענים מינימום צריכים להיות במרכז? האם אפשר לפשט את הבעיה? כולם הם כפולות של 10. האם אפשר לצמצם? – נראה שכן, ננסה, אך נוודא בסוף.
המטרה שלנו לסדר את הכדורים בעיגולים בצורה חוקית. נסתכל על הבעיה מזווית אחרת – כמה אנשים לא מדברים בכל שפה?
ז"א כמה אנשים מחוץ לכל עיגול צריכים להיות?
נתחיל מהקל- איפה אפשר למקם את היחיד שלא בכחול? אין הרבה אפשרויות, ננסה אחת מהן.
אז כל האחרים צריכים להיות בתוך הכחול.
בגלל בחירתנו, לשחור נשאר רק עוד 1 שיכול להיות מחוצה לו.
נניח שהוא דובר רק אנגלית.
What is the main idea behind the "Consider special cases" technique?
כאשר הבעיה מתארת מגוון שלל מקרים או אפשרויות, ננסה לחפש מקרים מיוחדים, קיצוניים או נקודות התחלה נוחות, כדי שיתנו לנו תובנות או הרגשה התחלתית לגבי הבעיה, או הכיוון לפתרון.
שימו לב - גילוי מהיר של דוגמה נגדית יכול לחסוך לנו הרבה זמן ומאמץ בניסיון להוכיח טענה שגויה.
Which technique is used to simplify complex problems by focusing on specific conditions?
כאשר הבעיה מתארת מגוון שלל מקרים או אפשרויות, ננסה לחפש מקרים מיוחדים, קיצוניים או נקודות התחלה נוחות, כדי שיתנו לנו תובנות או הרגשה התחלתית לגבי הבעיה, או הכיוון לפתרון.
שימו לב - גילוי מהיר של דוגמה נגדית יכול לחסוך לנו הרבה זמן ומאמץ בניסיון להוכיח טענה שגויה.
שני חברים שרצים באותה המהירות החליטו לבדוק מי יגיע עד לקיר ויחזור מהר יותר. משה רץ על הרצפה, ויוסי רץ על מסוע שנע בכיוון הקיר. מי ינצח?
מקרה קיצון – מסוע מהיר יותר מהרצים
True or False:
Analyzing extreme scenarios, such as an infinitely fast conveyor belt, can provide insights into the problem.
כאשר הבעיה מתארת מגוון שלל מקרים או אפשרויות, ננסה לחפש מקרים מיוחדים, קיצוניים או נקודות התחלה נוחות, כדי שיתנו לנו תובנות או הרגשה התחלתית לגבי הבעיה, או הכיוון לפתרון.
שימו לב - גילוי מהיר של דוגמה נגדית יכול לחסוך לנו הרבה זמן ומאמץ בניסיון להוכיח טענה שגויה.
שני חברים שרצים באותה המהירות החליטו לבדוק מי יגיע עד לקיר ויחזור מהר יותר. משה רץ על הרצפה, ויוסי רץ על מסוע שנע בכיוון הקיר. מי ינצח?
מקרה קיצון – מסוע מהיר יותר מהרצים
Which technique involves crossing each piece of data with each other in a table?